Logo vanSVH75
Logo vanNieuwe Kempen
Nieuwe Kempen 1

Verslag

We konden voor deze wedstrijd rekenen op een ruime kern. We waren met 14 dus mochten Guido, Steven en Kurt op de bank beginnen. Vanaf het eerste fluitsignaal probeerden we de bal goed rond te laten gaan en een voetballende oplossing te zoeken. Hier en daar liep dit wat mis waardoor we zelf de mannen van Nieuwe Kempen gevaarlijk lieten zijn. Dit euvel was echter van kort duur. Gunther probeerde Martijn het straatje in te sturen maar hetgeen hij in gedacht had kwam er in de praktijk niet zo uit. Met een gelukje kwam Martijn toch in balbezit en hij werkte koelbloedig af. Iets later werd dezelfde combinatie wel mooi uitgevoerd en vond Martijn de wederoptredende Joey voor doel. 2-0
Nieuwe Kempen vond dit wel welletjes en zette hier vrij potig spel tegenover. Ze speelden op het randje en soms zelfs er over. Een kordaat fluitende Eddy zorgde er voor dat de potjes niet gingen overkoken en kon alles nog regelen met een minnelijke schikking.
Net voor de rust verdwaalde een bezoekende spits in onze grote rechthoek. Hij gooide iets uit zijn sloffen wat op een voorzet leek. Kurt was er vrij zeker van dat de bal over doel waaide maar mocht enkele seconden later de bal uit zijn netten vissen. De spits was er van overtuigd dat dit een geniale ingeving van hem was… Zo gingen we dus met 2-1 de rust in.
Tijdens de rust stopten Brecht, Martijn en Gunther. Brecht was gekwetst na verschillende gemene overtredingen, Martijn was blij dat het eindelijk zijn beurt was om eens te wisselen en Gunther vond dat hij op het hoogtepunt van zijn kunnen moest stoppen. De wisselspelers waren gebrand om ook een goed prestatie neer te zetten. Enkel Guido liep wat te mokken omdat hij zijn zin niet kreeg en laatste man moest spelen. Geen gemakkelijke opdracht om dit goed te doen maar we moeten toegeven dat hij deze opdracht toch netjes heeft volbracht.
De tweede helft begonnen we weer sterk en eigenlijk had onze tegenstander niets te zeggen op het plein. Zelfs de hun “supporters” waren onmondig tegen ons overwicht en kraamden dan maar wat onzin uit. Wanneer een tegenstander een fout maakt mag je blijkbaar deze tegenstander zomaar naschoppen. Dit heeft geen gevolgen voor je want het is de schuld van degene die de eerste fout maakt. Blijkbaar een tactische les die wij niet gehad hebben? Soit, ons elftal zette een puike prestatie neer en dreef de score nog op tot 5-1. Onze eerste wedsstrijd van 2016 mocht gezien worden! Hopelijk kunnen we dit spel nog lang volhouden.

Enkele opvallende feiten :
* Joey scoorde in zijn eerste wedstrijd na zijn blessure 3 x. Heeft dit te maken met de rust die hij heeft gehad of met het feit dat zijn madam langs de zijlijn stond? De bakker stond trouwens vol fierheid te glunderen langs Joey zijn madam.
* Kaï scoorde in de eerste helft van het seizoen met zijn ogen toe. Deze wedstrijd wou de bal er echter niet in voor hem. Hij houdt angstvallig de concurrentie voor topschutter in het oog. Dit weekend kregen we via onze klachtenlijn nog een bericht van hem dat we zijn doelpunt van de wedstrijd tegen de Groene Wijk nog niet hadden geregistreerd.

Statistieken

Onderlinge duels: 4
W 2
V 2