Logo vanSVH75
Logo vanRolands Club
Rolands Club 3

Verslag

Een prachtig voetbalweertje, een vers gewelde grasmat, een 14-koppige spelerskern (den ene al wa fitter dan den andere) en een scheids die zijn werkshift een kwartier vroeger affloot om de derby toch maar tijdig op gang te kunnen fluiten: dat waren de ingrediënten van een sportieve zaterdagnamiddag.
Zoals verwacht werd de matchbal geschonken aan de sterke bezoekers. Die moesten de 1e kans echter aan Joey laten, die echter geen geluk kende met de afwerking. Het sein voor Rolands Club om even door te drukken en in geen tijd (hoewel…10 minuten is wél een tijd) stond het 0-2. Na de 1e tegentreffer werden er wat lieve woordjes heen en weer geroepen toen Kurt al dan niet gehinderd werd door een aanvaller en bij de 2e goal is de tip dat Brecht libero speelde…En dat de penalty werd omgezet…
Onze schaarse maar daarom niet minder gevaarlijke tegenaanvallen kenden geen succes, maar gezien de kansen voor de uitploeg, konden we leven met de kleine achterstand bij de rust.
In de 2e helft werd er wat geschoven met de nog fitte pionnen en kon nieuwbakken spits Brecht met een grondscherend schot door een 3-tal benen milderen tot 1-2.
De bezoekers drongen verder aan en nadat onze rechterflank werd dol gedraaid, diepten ze de kloof verder uit tot 1-3.
Zo eindigde de wedstrijd ook. Een match waarin we enkele kantelmomenten net niet grepen maar waar de tegenstander het ook gelukkig dikwijls liet afweten in de zone vd waarheid.

Statistieken

Onderlinge duels: 3